Neviditeľní.....

Autor: Alexander Bacso | 26.4.2016 o 15:24 | (upravené 1.8.2016 o 14:08) Karma článku: 0,00 | Prečítané:  95x

Stretol sa s nimi každý z nás a každý z nás aj bol neviditeľný chodec,cyklista,inline korčuliar,dieťa na ulici...

Oblasť reflexných materiálov je dlhodobo známa a vo svete uznávaná ako aktívna forma bezpečnosti pri práci alebo na cestách. Na Slovensku sa však podľa nášho názoru stále nedostatočne venuje pozornosť na ochranu zdravia a života vo vonkajšom prostredí. Napriek preventívnym ale aj represívnym aktivitám uskutočnených v posledných mesiacoch zo strany štátu, obetí pribúda.

Stále bežným javom sú zle viditeľní až neviditeľní chodci, cyklisti a deti na verejne

prístupných komunikáciách.

Určitým posunom bola novela cestného zákona, ktorá sa venuje aj viditeľnosti účastníkov premávky na verejných komunikáciách.

Žiaľ verejnosť zanedbáva svoju ochranu na verejných komunikáciách formou reflexných prvkov a neprikladá dôležitosť „byť videný“ .

Svoju mieru zodpovednosti prenáša na vodičov, z reálneho pohľadu neopodstanene. Zapríčinené to je nevedomosťou, zlou formou osvety ako aj vnímania problematiky reflexných prvkov ako okrajovej témy.

Nie je vysvetlené verejnosti rozdiel medzi výstražným a reflexným materiálom.

Laicky povedané – reflexný materiál odráža svetlo, výstražný materiál neodráža svetlo

Čo sa týka trhu – reflexné prvky majú v ponuke reklamné agentúry, spoločnosti obchodujúce s pracovnými odevmi ale aj množstvo spoločností, ktoré majú v ponuke reflexné prvky len ako okrajový doplnkový sortiment. Trpí tým kvalita reflexných prvkov ale aj ich popularizácia.

Je nevyhnutné venovať sa tejto problematike komplexne ale najmä adresne, zamerať sa na jednotlivé cieľové skupiny v spoločnosti a pristupovať k nim individuálnymi aktivitami a postupmi. Na trhu je množstvo reflexných prvkov, ktoré sú individualizované farebne aj produktovo pre každú cieľovú skupinu či už sú to dôchodcovia, tínedžeri, deti, pracovne aktívni občania.

Polemizovať o potrebe reflexného sortimentu v oblasti bezpečnosti pri práci na verejných komunikáciách je zbytočné.

Jednoduchá definícia spoločenskej zodpovednosti je správať sa nad rámec povinnosti, zákona, právnych noriem. Práve uplatnenie tohto pravidla môže prispieť k popularizácii reflexných prvkov a tým zamedziť zbytočným obetiam zo skupiny tých najzraniteľnejších na verejných komunikáciách.

Zodpovednosť za musí byť rozdelená rovnomerne medzi štátne inštitúcie, mestá, obce, záujmové združenia, súkromné spoločnosti, cirkev.

Je nevyhnutné, aby došlo k spoločným rokovaniam a stanoveniu si spoločného postupu pre ochranu zdravia a života obyvateľov cestnej premávke. Nejedná sa len o chodcov, cyklistov, amatérskych športovcov pohybujúcich sa na verejných komunikáciách, ale aj o vodičov. Dôsledky a následky kolízie rovnako dopadajú aj na nich

Malo by dôjsť k prenosu zodpovednosti, kompetencií ako aj finančného krytia z Ministerstva vnútra, policajného zboru na ostatné ministerstvá, ZMOS, samotné mestá a obce, školy ako aj cirkev, iné záujmové a profesijné združenia.

Preto priatelia...Lepšie byť videný ako zrazený...

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Zakladateľ siete pre deti milionárov: Neukazujú len svoje bohatstvo, ale to, ako žijú

Používať ju môže iba ten, čo má na tisíceurové mesačné členské, pozerať sa ale môže každý, hovorí JURAJ IVAN.

PLUS

Architekt: Niektoré sedačky sú zámerne nepohodlné

Aké zásadné chyby robíme pri zariaďovaní obývačky?

SVET

Zomrel český hudobník Radim Hladík, založil skupinu Blue Effect

Postupne sa prepracoval k vlastnej tvorbe.


Už ste čítali?